חלונות אלומיניום ועץ – הבידוד המושלם בעיצוב מבריק

חלונות אלו מכילים שלדה חיצונית מאלומיניום ושלדה פנימית מעץ. מדוע זה כך? למה חשוב שיהיה שוני בין חומרי הפנים לבין חומרי החוץ? האם יש סיבה פונקציונלית מעבר לאסתטיקה? האם הנוסחה הזו מניבה בידוד מקסימלי, ואם כן, כיצד? על הסוגיות הללו נשיב לכם במאמר זה.
חלונות אלומיניום ועץ
השוני בין השלדה החיצונית לפנימית
כפי שהדגמנו בפסקה הקודמת, השלדה החיצונית של חלונות אלו עשויה מאלומיניום והפנימית מעץ. הסיבה לכך כפולה: ראשית כל, בהשוואה למתכות אחרות כמו ברזל – ידוע כי האלומיניום הוא מוליך גרוע. הנחושת, הבדיל וכמובן – הפלדה הן מתכות עם רמת הולכה יותר טובה פי כמה, אך יחד עם זאת – האלומיניום הוא עדיין חומר מוליך: כפי שהוא חשוף להולכת חשמל, הוא אינו יכול למנוע הולכת השפעות מזג אוויר, וזו אכן התוצאה כאשר החלק הפנימי עשוי אלומיניום: בצידי החלון אין תחושה של בידוד. העץ, לעומתו, כחומר מבודד הוא חומר שמבצע את מלאכת הבידוד באופן האיכותי ביותר, גם ביחס למבודדים אחרים כמו פלסטיק, למשל. 
יצרני החלונות הציבו את האלומיניום בחוץ, שכן ביחס למתכות אחרות זו מתכת שלא מתחמצנת ולא מחלידה למשך שנים רבות, ולכן מתמודדת טוב עם לחצי הסביבה. העץ, לעומת זאת, אינו מסוגל להתמודד עם לחצים אלה בצורה שכזו, אך כשהוא בתוך מבנה סגור הוא שומר היטב על רמת הבידוד ולשם כך הוא מוצב בפנים הבית.
שלדת החלונות - מידע
השוני ברמות הבידוד מחומר לחומר
ניתן לקרוא מה רמת הבידוד של כל חומר המשולב על גבי חלון. רמת הבידוד מסומנת ב- U ונמדדת ביחידות הבאות: אובדן השפעות חום וקור מבחוץ (W) לשטח עליו החלון מגן כפול הזמן הנמדד (m²K), סך הכל W/m²K. המסקנה היא שככל שהאובדן של השפעת מזג האוויר יותר גדול, הבידוד יותר טוב, וככל שהשטח עליו נדרש בידוד יותר גדול, איכות הבידוד תהיה נמוכה יותר: לבודד מחום ומקור חדר קטן זו משימה קלה יותר מאשר לבודד אולם כנסים גדול. כל חומר שניתן להרכיבו כפרופיל לחלון יכיל ערכי בידוד בקטע פתוח (0,1.2). 
בידוד חלונות
בחירת הזגוגית
בבחירת זגוגית שתסייע הן בבידוד חום וקור והן בסינון קרני שמש, יש להקפיד על הזמנת מערך הזגוגיות הבא: שתי פלטות, כאשר בין האחת לשניה יש גז ארגון וחומר בשם LOW E האחראי לסינון קרני שמש. כמובן, שאם כל החלון שלכם עשוי מחומרים לא מבודדים, למשל – מקרים בהם האלומיניום, הברזל או הנירוסטה משמשים כשלדת הפנים שלכם, בחירת זכוכית מסוג זה לא תעזור לכם בבידוד. לעומת זאת, שלדת עץ פנימית עדיין לא תבטיח לכם 100% בידוד ואת מלוא השחרור מהשפעות החוץ מבלי שתבחרו בזכוכית כפולה המסודרת במבנה זה על מנת שגם במרכז החלון יהיה בידוד ויסוננו קרני שמש חזקות וחדות.