מגמות וטרנדים בהצללת הבית

מהשמש וכדי ליצור בשטח הפרטי שלנו אווירה נעימה לשהייה ניתן להתקין אלמנטים שונים להצללה, המעניקים לדיירי הבית ולאורחיהם תחושת רוגע ושלווה במהלך השהייה בחצר הבית או בחדרים החשופים לשמש. פתרונות שונים להצללה לבית מציעים מגוון רחב של אפשרויות בסגנונות מגוונים כאשר כל אחד מיועד למטרות ייחודיות. הצללה נכונה של הבית יכולה ליצור בו אווירה נעימה מבלי להוציא כספים רבים.
מגמות וטרנדים בהצללה
סוככים 
סוככים מותקנים לרוב בפתחי הבית – בין אם על מרפסות או חלונות. היתרון המשמעותי של הסוככים הוא בהעניקם צל בתוך הבית ובשטחים החשופים של הבית וכמו כן, הם מונעים חדירה של אור שמש חזק, כזה העלול לפגוע ברהיטים בתוך הבית. חסרונם של הסוככים הוא בהיותם פגיעים יחסית כך שבחורף רצוי להסירם או להגן עליהם בדרך כלשהי. רוחות חזקות וגשמים עלולים להעיף את הסוככים או לפגוע בהם. 
כיום ניתן למצוא מגוון רחב של סוככים חדשים וייחודיים המתפתחים עם השנים ומציעים יותר ויותר סגנונות שונים ומגוונים. בין שמדובר בסוככים אוטומטיים המקבלים שימוש בעיקר במשרדים ובכניסה לחניות, מתאפיינים ביותר עמידות ומעניקים לשטח בו הם מותקנים אווירה מרשימה ויוקרתית. כמו כן ניתן למצוא כיום מרקיזות בעיצובים מגוונים כגון – סגנון רטרו וסגנון מינימליסטי, צבעוני וכיו"ב. הדגמים מוצעים במחירים שונים כך שניתן להתאים את הסוכך לתקציב.
טרנדים בסוככים
פרגולות
פרגולות תלויות הינן פתרון עמיד ואסתטי לגינה ולבית. פרגולה תלויה מעניקה לבית תחושה כפרית ורגועה ולרוב ניתן לראות שימוש בפרגולות אלו במרפסות ובחצרות פנימיות של בתים פרטיים. ניתן להתקין פרגולות במגוון עצום של עיצובים ותודות להתפתחויות השונות בעיצוב הבית והחצר ניתן כיום למצוא סגנונות מרהיבי עין המשתלבים בכל בית וחצר. החסרון העיקרי של פרגולות אלו הינו השימוש הקבוע בהן. התקנת הפרגולה מקבעת אותה למקומה ולרוב לא ניתן לקפלה או להסירה באופן זמני.
טרנדים בפרגולות
מפרשי הצללה
מפרשי הצללה הינם בין אחרוני הטרנדים המוצעים לקהל בתחום הצללת הבית. מדובר ביריעות בד הנמתחות מעל לאזורים אותם יש עניין להצל. מפרשי הצללה הינם בעלי אפשרות לחסכון משמעותי בכסף אולם מדובר במחירים משתנים בהתאם לסוג ההצללה.