מדרגות לגן עדן

משחר ההיסטוריה, אדריכלים ומעצבי תרבויות הבינו את הפוטנציאל העיצובי המרתק הטמון במדרגות ושיחקו איתן במשחקים של גילוי והסתר, של יצירת מתח, ציפייה, כבוד, האדרה ושאיפה לגעת בפסגה.  
גם היום המדרגות הן מן האלמנטים האדריכליים החשובים, המאתגרים והמפוסלים ביותר בחלל והם בקלות יכולים להפוך לאלמנט העיצובי בבית. למדרגות יש היכולת לשדר מנעד רחב של תחושות בשלל עיצובים וסגנונות. את גרם המדרגות ניתן להצניע ולנטרל מעיצוב החלל, אך לעומת זאת, ניתן לעשות בו דווקא שימוש חזותי רב עוצמה המושך את העין וממקד את תשומת הלב.את תשומת הלב.
מדרגות המעוצבות בהתאמה אישית מאפשרות לתת ביטוי הן לצרכים הפונקציונאליים והן למאוויים היצירתיים והאישיים של זה המזמין אותם תוך שליטה מלאה על בחירה נכונה של עיצוב רלבנטי, חומרים, צבעים, מרקמים ותוך התאמת העיצוב הספציפי למבנה החלל הכללי בו הן ממוקמות. 

המדרגות הנחשבות כאלמנט הכרחי בבית קומות הן כאמור גם אלמנט עיצובי העומד בפני פני עצמו בחלל הבית. יש בתים שעיצובם הפנימי סובב סביב המדרגות ויש כאלה שמשלבים את המדרגות בעיצוב החלל הכללי באופן שלא ילכוד א מרב תשומת הלב. 

בין אם בחרת בגרם מדרגות ראשי המחבר בין שתי קומות, בגרם מדרגות משני המעניק  גישה קלה לעליית הגג או למרתף או בגרם מדרגות חיצוני יש לקחת בחשבון הן את הצרכים המוכתבים על ידי הפונקציונאליות שלו והן את ההשתלבות ההרמונית שלו בחלל המעוצב.
 
מדרגות לגן עדן
התמונה באדיבות: Francis jones morehen thorp  
אנשי מקצוע מנוסים יוכלו לסייע בידיך בכל הקשור להחלטות החשובות הללו. הם יוכלו לייעץ כיצד לעשות שימוש אופטימלי בחלל הנתון בכל הקשור לעיצוב התצורה של גרם המדרגות: מדרגות ישרות ישתלבו בכל חלל ובנוסף המרווחים שבין המדרגות יוכלו לשמש כמגרות וכפתרונות אחסון. מדרגות מעוקלות מעט תהיינה אידיאליות לשימוש בחלל מצומצם ובנוסף ניתן יהיה למקם את זווית העיקול בהתאם לתצורה של חלל הבית ובכך לצמצם באופן דרמטי תחושה של נוכחות כבדה בחלל. 
גרם מדרגות
 התמונה באדיבות: De Matos Ryan
 למה צריך לשים לב כשבאים לעצב גרם מדרגות?
1. עיצוב: גרם מדרגות הוא ציר תנועה מרכזי בבית והוא גם אחד האלמנטים הראשונים בו נתקלים בכניסה לבית ולכן חשוב לתת את הדעת על אופן עיצובו. ההשפעה הויזואלית שלו יכולה להקרין על כל הבית.  קיים שפע אדיר של אפשרויות עיצוביות המאפשרות אמירה אישית: מדרגות ספירליות, מדרגות צירים, מדרגות זכוכית, מדרגות בטון ועוד... המפתח להתאמת עיצוב המדרגות לקו העיצובי הכללי של ביתך הוא להבין מהן כל האופציות העיצוביות האפשריות בהתאם לחלל הנתון, כך שתתאפשר בחירת האופציה הטובה ביותר.  
2. פונקציונאליות: על המדרגות למלא, בראש ובראשונה,  את הפונקציה העיקרית שלהן: הנגשת המעבר מקומה אחת לאחרת. ברגע שפונקציה זה מתקיימת  אפשר לחשוב בגדול על הפן העיצובי.
3. הכה את המומחה: מומלץ תמיד להתייעץ עם אדריכל או מומחה מטעם החברה שמייצרת את המדרגות לפני בחירת העיצוב וההתקנה. חשוב שגרם המדרגות החדש ישתלב מבחינת גודלו וגם מבחינת סגנונו בגודל ובנראות של החלל שבו הוא אמור להיות ממוקם.
עיצוב מדרגות
4. בחירת חומרים: מגוון החומרים העומד לרשותך לצורך עיצוב המדרגות הוא עצום: זכוכית למדרגות מרחפים, מתכת בגימור מאט, מבריק או מוברש למראה עכשווי, עץ אלון או טיק למראה חסר זמן ועוד. מומלץ לשקול שילוב בין חומרים כך שיתאימו בצורה אופטימלית לעיצוב הפנימי של חלל המגורים. המגמה כיום נוטה למראה על-זמני המושג באמצעות שימוש בחומרים איכותיים ועיצוב בקווים פשוטים ונקיים. גרם מדרגות הוא דבר קבוע. מדובר באלמנט עיצובי שימושי שלא ניתן להחליף כמו לעיתים קרובות כמו אלמנטים עיצוביים אחרים. מומלץ שאלמנט חשוב זה יתעלה מעל טרנדים עכשוויים ואופנתיים.
5. אסתטיקה לצד בטיחות: טרנדים מתחלפים מכתיבים לעיתים עיצוב שלא שומר על כללי הבטיחות. יש לזכור כי על אסתטיקה ובטיחות ללכת יד ביד.