פרגולה תחת השמש

 מה מומלץ לדעת בטרם התקנת פרגולה?
1. אישורים ותקנים רגולטוריים: בטרם מתחילים בהתקנת הפרגולה יש לבדוק אם קיים צורך באישורים או בתקנים רגולטוריים כלשהם. ידיעה מראש, תחסוך כאב ראש ועלויות שלא נלקחו בחשבון.
פרגולה תחת השמש
התמונה באדיבות: Steve Montpetit
 2. הכה את המומחה - תהליך התקנת פרגולה יהיה קל יותר כאשר זה האחרון יעשה על ידי איש מקצוע מומחה בתחומו. זה יוכל גם לטפל בהשגת האישורים הרגולטוריים, במידה וקיימים. פניה לגורמים מקצועיים תבטיח גם הענקת אחריות לפרק זמן מסוים שתקל על בעלי הפרגולה במידת הצורך.

3. איתור המקום האידאלי להתקנת פרגולה: גודל השטח בחצר, בגינה, במרפסת או על גג הבית יכתיב את צורתה וגודלה של הפרגולה. כמובן שיש להתחשב גם בגודל חלל המגורים על מנת שלא לייצר עיוות לא פרופורציונאלי באשר לגודלה של הפרגולה וכן להבטיח גישה נוחה אליה.

4. כיווני אור ואוויר -  מיקום נכון של הפרגולה יאפשר הנאה מלאה מהנוף, במידה וקיים, זרימת אוויר שוטפת וגם צל בהתאם לצורך. 
עיצובים בפרגולות
   התמונה באדיבות: Armel ISTIN
פרגולות עץ
 התמונה באדיבות: צלם עומרי אמסלם קרדיט בועז שניר אדריכלות
5. פרגולה מעץ: חומר הגלם הפופולרי ביותר עד כה לייצור פרגולות הינו העץ הטבעי, כמובן.  בדרך כלל בקולקציית הפרגולות יושם דגש על שימוש בעץ חזק ועמיד בפני איתני הטבע ובעיקר בפני מים. פרגולה מעץ משתלבת במרחב הטבעי של החצר ואף מעניקה את המראה הטבעי המיוחל כשהיא ממוקמת על גג הבית או במרפסת.   בסביבה חיצונית החשופה לשינויי מזג האוויר העץ סופג את סימני הזמן ומראהו משתנה. מומלץ לבחור עצים עמידים ואיתנים ואף לתחזק אותם בהתאם. לבניית פרגולות מומלץ לבחור בעצים כגון: ארז, אורן, עצים גושניים וכד' הידועים כעמידים בפני שינויי מזג האוויר  ואפילו בפני ריקבון.
כיום ניתן למצוא פרגולות עשויות גם מאלומיניום, פלדה, זכוכית ועוד כאשר מגוון הסוגים הללו מגיע בצבעים שונים שיוכלו להתאים לכל בית.
פרגולות מתכת
התמונה באדיבות: Designer Martine Brisson Photo - Marc Cramer
6. כמה זה עולה לנו? -  כמו במוצרי שונים לעלויות תפקיד חשוב בתהליך קבלת ההחלטות ובחירת הפרגולה הרלבנטית. כיום ניתן לייצר פרגולות במגוון רחב של עיצובים, חומרי גלם וצבעים לכן חשוב מאוד לדעת מהו התקציב המופנה לנושא זה על מנת להתאים טעם אישי, עיצוב רצוי וחומרים מועדפים לכל כיס. 
פרגולות אלומיניום
התמונה באדיבות: Designer Christopher J. Grubb Photography by Scott Mayoral
7. תאורה: פרגולה בה משתמשים לרוב בשעות היום לאירוח קליל וכמקום מנוחה, לא תדרוש התקנת אמצעי תאורה מיוחדים. ויחד עם זאת במידה והפרגולה שימושית גם בשעות החושך מומלץ לדאוג מבעוד מועד לחיבורים לחשמל ולתאורת לילה מתאימה. 
פרגולה עם תאורה
התמונה באדיבות: צלם עומרי אמסלם קרדיט בועז שניר אדריכלות
8. גג הפרגולה: לגג הפרגולה נעשה בדרך כלל שימוש בחומר גלם טבעי ואוורירי משצד אחד מאפשר חדירת אוויר ואור ומצד שני מספק הגנה כלשהי מקרני השמש. ויחד עם זאת, כיום קיימות בשוק פרגולות המותאמות למצבי אקלים ומזג אוויר שונים.  בקיץ ניתן להוסיף בד אוורירי שמספק צל והגנה בסיסית מקרני השמש ובחורף ניתן להצטייד בגג אטום שימנע ככל שאפשר חדירת גשם וקור. גם לגג הפרגולה מספר רב של עיצובים, לא חייבים להישאר עם הגג הסטנדרטי, ניתן לבחור גגות שטוחים, מעוגלים, מרובעים, מלבניים ועוד. 
9. טבעי זה הכי: הפרגולה היא המוטיב המרכזי של גני רנסנס איטלקים שם שימשה לעיתים תכופות גם כמקום לגידול  ענבים וגם שימשו כאלמנט שסייע להטמיע את הפרגולה בסביבה הטבעית בה היא מוקמה. גם היום מומלץ לשלב בפרגולה צמח מטפס, כגון ויסטריה או אפילו גפן כך שהפרגולה תספק לסביבה גם נקודת צבע ועניין וגם צל. 
בסופו של יום עיצוב הפרגולה ייבחר לפי המהות והחשיבות שלה בעיני המשתמש. היא יכולה לספק מקום מפלט ורוגע, מקום לשתיית קפה בבוקר או אחר הצהריים או כמקום אירוח למפגש בין  חברים.