פרגולות מעץ - מידע ותהליך התקנה

פרגולות מעץ – רעיונות עיצוב לגן

 

מעוניינים לדעת כיצד ניתן לעצב באופן מקורי פרגולות מעץ? אם גם אתם חשבתם על 2-4 עמודים ו- 4 רפפות, ניתן למצוא היום נוסחאות עיצוב נוספות אשר ישפרו לאין ערוך את מראה הגן שלכם ויהפכו אותו למנצח. נתחיל מהאפשרויות שיש לכם עבור קורות הפרגולה ונסיים בחלק שכנראה הכי יעניין אתכם: הגג, שכפי שתוכלו לראות לא חייב להיות עשוי מרפפות, אבל גם בתחום הרפפות ניתן מספר טיפים שמומלץ שתדעו.

 

הקורות

קורות הפרגולה יכולות להיות עבות או דקות, עשויות מעצים בעלי רמת בהירות שונה: חלקם יותר נוטים לאדום כמו האינדיאן רוזווד וחלקם נוטים יותר לגוון החום בהיר/כתום המאפיין עיצובים כפריים. כמו קורות הרצפה, יש קורות גם בגג, שתפקידם להוות את היסודות המוצקים לתכולת הגג עצמה, שמיד תראו מהן האפשרויות שלכם לבחירתה. חיבור קורות הרצפה עם קורות הגג הוא חיבור ב- 90 מעלות אשר נעשה עם מחברים מיוחדים בהברגה קלה ופשוטה.

 

הגג של הפרגולה

ישנן מספר אפשרויות לגג פרגולה:

1.       רפפות– פתרון נפוץ ומפנק המאפשר להפוך את הגג לתריס. ניתן, באמצעות אלקטרוניקה או באמצעות סיבוב מנואלה נייחת לפתוח ולסגור את התריסים ממש כמו בבית. על הרפפות שלכם מומלץ מאד להגן עם סנטף: פלסטיק מיוחד שתפקידו לספק מענה הולם למפגעי השמש והגשם: הוא חסין אולטרה סגול ולא נהרס ממים. הסנטף נראה כמו גדר איסכורית, מחולק למלבנים שקועים ובולטים, המתחברים לרפפות העץ עם מסמרים וברגים במלבנים השקועים. חתיכות הסנטף מתחברות זו לזו דרך המלבנים הבולטים עם אותם ברגים.

2.       במבוק– חזרן בעברית. ענפיו עגולים ולא אליפטיים, ועל כן מתאימים מאד לבניית גג לפרגולה. חנויות הבוטיק של הפרגולות מעץ מספקות גג במבוק שלם המשמש כגג עצמאי. בשונה מגג רפפות הוא אינו יכול להיות קשור לפרגולה באמצעות מחברים כלשהם. יש להשתמש בחבלי במבוק על מנת לקשור את הגג לפרגולה. גם על במבוק ניתן להגן עם סנטף מפני הגשם והשמש.

 

דגשים לפני הרכישה: מה צריך לוודא?

·         כל העצים עברו אימפרגנציה: תהליך מלאכותי לחיזוק העצים והכנתם לשהות ממושכת בטבע. הפעולה נעשית בתנור מיוחד ממנו מוזרקים לעץ חומרים מיוחדים שנועדו לחזקו. מאוד חשוב לשים לב לכך במסגרת הוספת הפרגולה בתהליך תוספת בניה בבית.

·         העצים עברו שימון מכל הצדדים: לרוב, נאמר לכם שעל מנת לשמן עץ דיי לטבול את חלקו העליון של הפנל. זה לא נכון, והשמן לא באמת יגיע לכלל החלקה כי המבנה בתוך העץ, דרכו השמן מחלחל מאד מחוספס ולא יוצר תעבורה יעילה של שמן. יש לוודא שהעצים של הפרגולה עברו שימון מלא.