חומרי עיצוב לדלתות פנים

אנו ממליצים לשתף בהחלטה שלכם מעצב פנים וטכנאי דלתות שימליצו לכם הן על הנראות של העיצוב שבחרתם והן על העמידה בתנאי סף של מיגון נדרש. במאמר זה לא נוכל להדריך אתכם כיצד לעצב את הדלתות, משום שזו צריכה להיות החלטה שלכם שנועדה קודם כל בשבילכם. יחד עם זאת, במאמר כן יילמדו מספר כללי אצבע לעיצוב נכון של הדלת מבחינת עבודה עם חומרים: אנו נסקור את ההרכב הכימי של כל חומר עיצוב ונבחן את התנהגותו במצבים שונים. על סמך הממצאים, נפיק עבורכם כללי אצבע לעיצוב בטוח:
חומרי עיצוב הדלתות
החומרים המקובלים בהליך העיצוב הם עץ, זכוכית ברזל, פלדה, אלומיניום, וסוגים נוספים של מתכות כמו נירוסטה. כל חומר כזה ייבחן במאמר זה בפסקה הבאה. בפסקה שלאחריה ינוסחו כללי האצבע לעיצוב בטוח של הדלתות, תוך שמירה על עמידותן המרבית למשך שנים ואפילו לכל החיים. 
 חומרים לעיצוב דלתות
סקירה על חומרי העיצוב
כעת, נבחן מהו כל חומר: יתרונו וחסרונו. לפיכך, נביא מספר דוגמאות קונקרטיות של דלתות הבית המעוצבות אשר נמצאות בשימוש טובי הלקוחות בישראל. ראשית כל, נבחן את העץ: חומר מבודד, אשר נחשב למבודד הפנימי הטוב ביותר: משתמשים בו ברבים מן המקרים להרכבת פרופילים פנימיים של חלונות בשל רמת בידוד זו. יחד עם זאת, העץ הוא חומר רגיש לשינויים אקלימיים: היריב מספר אחד של העץ הוא המים. מים מסוגלים לגרום להתקלפות של עץ ולפירורו, ולכן לא מומלץ לבחור בעץ כפאנל חיצוני של דלת מעוצבת ללא הגנה מתאימה: גגונים או פלטת מתכת קדמית.
עיצוב דלתות פנים
אלומיניום – כמוליך נחשב למבודד פנים פחות טוב מן העץ אך עדיין מצטיין באיכותו על פני הברזל והפלדה שנחשבים למבודדים פחות טובים. ניתן להשתמש באלומיניום בתור פאנל פנימי לדלת ובמיוחד – בתור פאנל חיצוני. האלומיניום, בדומה לנירוסטה, אינו מחליד, מה ששומר על הדלת שעשויה ממנו לאורך זמן. מקובל להזמין דלת עם פיתוחי אלומיניום וביניהם זכוכית בעלת שכבה כפולה.
 עיצובי אלומיניום בדלתות
ברזל ופלדה – נחשבות למתכות החזקות בטבע ולמוליכות הטובות בנמצא. אשר על כן, לא מומלץ להשתמש בהן כפאנלים לפנים הדלת, אך ניתן לצפות דלתות ברזל את פלדה בציפוי עץ או אלומיניום לשיפור מערך הבידוד. מיותר לציין כי כמתכות כה חזקות – שימשו חומרים אלה מאז ומעולם כחומרים המצטיינים בכל הנושא של הגנת חוץ, ולכן מומלץ מאד להציב ברזל ופלדה בחוץ. חשוב לזכור כי מדובר בחומרים העלולים לצבור קורוזיה, ולכן יש להתעניין לגבי דגמים חדשים ומתקדמים של ברזל ופלדה שצוברים פחות קורוזיה, או לצפות בשכבת אלומיניום דקה.
 ברזל ופלדה בדלתות
דלתות מעוצבות – קומבינציות אפשריות
ניתן לעצב דלת פלדה עם פלטת עץ פנימית ופלטת אלומיניום חיצונית. כמו כן, ניתן לעצב דלת אלומיניום וזכוכית כפאנלי חוץ, אשר בפנים יש עץ. בנוסף, דלתות אלומיניום מלאות משולבות עם זכוכית יכולות אף הן להילקח בחשבון. בפסקה הבאה תוכלו לקרוא מספר כללי אצבע שיסייעו לכם לעצב.
קומבינציות אפשריות בעיצוב דלתות
לסיכומו של עניין
1. יש להימנע מעיצוב עץ בחלק החיצוני על מנת לחסוך לעצמכם את מיגון הדלת עם גגון ופאנל מתכת, אלא אם כן מדובר בעץ עבה וחזק המצופה בשכבת לקה איכותית להגנה.
2. יש להימנע מפלטות חשופות של ברזל או פלדה בחלק הפנימי: ניתן לצפתן בשכבה כלשהי של עץ או חומר מבודד כלשהו לשיפור מערך הבידוד בתוך הדירה.
3. דלתות שבחלקן הפנימי עשויות עץ או מצופות בו ובחלקן החיצוני עשויות ממתכת הן הדלתות המושלמות הן מבחינת בידוד והן מבחינת עמידות בהשפעות מן החוץ.