עיצוב הבית בברזל - שילוב בין יופי ובטיחות

עיצוב הבית בברזל - שילוב בין יופי, עמידות ובטיחות לאורך ההיסטוריה.
הטבעיים והשורשיים עם השפעות גלובליות ואתניות המקנות מראה ייחודי אותנטי בעיצוב החלל. הטמעה של חומרי גלם כגון עץ, ברזל, חבלים, נחושת וכדומה תשדרגו את עיצוב הבית ויקנו לו מראה מקורי ויוקרתי, בין אם זה אריסטוקרטי, קלאסי, כפרי או מודרני הכול בהתאם לחומרים שתבחרו, ההשקעה בעיצוב הפריט הנפח שלו בחלל והשילוב הנכון עם העיצוב הקיים.
הברזל הוא אחד המרכיבים שתפס מקום של כבוד בקרב המעצבים המובילים. זהו חומר חזק, עמיד ובטיחותי ביותר המאפשר מגוון רחב של שימושים בבית, מעקות, שערים, דלתות, סורגים, רהיטים ופריטי פרזול מעניינים אשר יעניקו לחלל מראה אומנותי, מעוצב ועדכני.
עיצובים בברזל
העיצוב בברזל לאורך ההיסטוריה.
השימוש בברזל בתרבות האנושית החל לפני כ-3,000 שנה. כבר אז העריכו בני האדם את יתרונותיו של החומר העמיד והשתמשו בו בעיקר לייצור כלים: חניתות, שריונים, כלי קיבול, מטילי ברזל ועוד.
בהודו ,בשנת 2500 לפנה"ס, נבנתה סדרת פסלים מפורסמת בקרבת דלהי (אשוקה פילאר), מברזל נקי שעומד על טילו מבלי להיפגם או להחליד, עד עצם היום הזה.
בתקופה העתיקה הברזל נחשבה למתכת יקרה במיוחד ,אף יותר מזהב, והיו לה בעיקר שימושים טקסיים. במאה ה-11 לפנה"ס, במזרח התיכון, החלה מגמה סוחפת להחליף את הברזל בארד, זאת בהמשך לטכניקה חדשה של "פיחמון" בה העלו את אחוז הפחמן במתכת והצליחו לייצר ברזל חזק ועמיד הרבה יותר.
אך תפס מקום כבוד בעיצוב הבית בקרב האצולה האריסטוקרטית, ושימש כסמל סטטוס ליוקרה בקרב מעמד האצולה והיה ניתן למצוא אותו בכל אחוזה בדוגמאות אמנותיות מרשימות בשער הכניסה, במעקה המדרגות, בדלתות, בריהוט, במטבח ועוד. פריטי הברזל היו מיוצרים ע"י נפחים אומנים וככל שהיו מיוחדים יותר מחירם טיפס גבוה. התכונות שלו כחומר גלם חזק ועמיד במיוחד נתנו לו מקום גם בקרב המעמד הבינוני והנמוך בשימושים פשוטים ובעבודת נפחות גסה יותר ומורכבת פחות.
 עבודות ברזל ייחודיות
במשך השנים, עם השינויים החברתיים והתרבותיים שחלו, העולם נפתח, הגבולות בין המעמדות נפרצו והברזל הפך לחומר גלם פופולארי בעיצוב הבית בעולם המערבי כולו. החל מהמאה ה-19 והלאה, פיתחו שיטות להפקת ברזל בכמות רבה ובמהירות מה שהפך אותו למרכיב מוביל בתחומי הבנייה, ייצור מכונות, כלי עבודה ואף מוצרים רבים לבית. הביקוש הרב הביא לזילות בייצור פריטי הברזל, את מקומם של אומנות הנפחים תפסו מפעלי ענק שייצרו אלפים של פרטי ריהוט, דלתות, ידיות, שולחנות ושאר פריטי ברזל זהים במדויק, שנמכרו בשווקים באופן נגיש לכל אדם.
 עיצובי ברזל יוקרתיים
בעשור האחרון החלה מגמה עולמית המחזירה אותנו לקסם העיצובי של הברזל עם היתרונות הרבים הגלומים בו. התפתחות העיצוב האישי מצא ביטוי בקולקציות של מעצבים רבים, המבטאים יצירתיות וייחוד אותנטי בעזרת שימושים אומנותיים ומגוונים בברזל. שילוב ברזל במראה יוקרתי ואלגנטי, השואב השראתו מאמנות הברזל העתיקה ומשמש ליצירת קו עיצובי ייחודי. פריטים אלו , המיוצרים ע"י נפחים אומנים בהזמנה אישית, הפכו לפריט חובה בכל עיצוב אדריכלי. 
 הברזל משתלב בכל סגנון – מהמראה הכפרי ועד הנקי והמינימליסטי.
חלק מיופיו של הברזל מתבטא ביכולתו להשתלב במגוון רחב של סגנונות עיצוב. עיצובים עכשוויים המשלבים יצירות מברזל בסגנון המסורתי הכפרי, עיצובים תקופתיים אריסטוקרטים, השפעות אתניות גלובליות ואלגנטיות מהוקצעת עדכנית. בכולם יש מקום לברזל.
הברזל משתלב באופן מושלם בעיצוב הכפרי, המחוספס והפשוט, ניתן למצוא ריהוט המשלב ברזל, דלתות כבדות המחקות את הבקתות של פעם, גב מיטה מברזל, כסאות, שולחנות, ריהוט לחצר, מדרגות ומעקות ועוד אינספור פריטי פרזול שונים למטבח ולחדר האמבטיה.
גם המעצבים המודרניסטים מטמיעים אותו בחללים בעלי מראה נקי, קלאסי ומינימליסטי.
בעזרת עיצוב אלגנטי ומהוקצע תוכלו לשלב נגיעות עיצוביות רבות של הברזל בפריטים קטנים, בדלת הכניסה ובמעקה, פסלים קטנים על המדף או גוף תאורה מרכזי מפורזל, גם יעשו את העבודה.
לסיום נזכיר כי היתרונות הרבים של הברזל הוא לא רק המראה הייחודי והמגוון כי אם היותו חומר גלם חזק ביותר הנחשב לבעל עמידות רבה שמבטיחה בטיחות מרבית ועמידות לא רק בתוך הבית אלא גם מחוץ לו בדוגמת: גדרות, שערים, סורגים, עיצוב הגינה ועוד.
אל תהססו, שלבו את הברזל בעיצוב ביתכם, אם זה במוצרים סטנדרטים הנמכרים ברשתות השיווק המובילות ואם ברכישת פריט זה או אחר בסדנת נפח אמן.