החלטות, החלטות: איך לבחור בד לסוכך ?

אנו ננסה לעזור. ככלל, אנו ממליצים לרכוש סוכך עם חלקים יעודיים, ולא לנסות לבצע מהלכים חכמים להחלפת חלקים שונים. לכן, בטרם תפנו לבחירת סוכך, כדאי שתדעו איזה בד ישמש אתכם בצורה הטובה ביותר. שוק הסוככים בארץ מכיל שלושה סוגים עיקריים של בד: הראשון הוא בד בעל צפיפות חומר גבוהה המאפשרת את קשיחותו. רוב הבדים הללו מצופים בטפלון למניעת פגיעת משקעים בבד והרטבתו על ידם. 
סוג שני של בד הנו בד הרשת. בד זה אינו יכול לשמש להגנה מפני הגשם משום שהוא מהווה רשת: יש בו חורים קטנים ולא מכוסים. בד זה לא רק משמש להצללה מפני השמש, אלא גם מוריד הלכה למעשה את הטמפרטורה מתחת לסוכך ב 10 מעלות צלזיוס בשל האפקט שיוצרים החורים החשופים. 
בטרם ניגש למאמר בהרחבה, נסקור סוג שלישי של בד ייעודי לסוככים: השמשונית. בשונה מיתר הבדים זהו בד שעיצובו פחות מרשים, אך הוא שמיש ביותר: הוא מורכב משלוש שכבות כולל PVC, מה שמעניק לנמצאים מתחתיו הגנה מפני הגשם וגם מפני השמש. סוכך זה נחשב לחזק ועבה במיוחד מה שמאפשר לו לשרוד גם מזגי אוויר חורפיים קשים המלווים בסופות עזות. 
איך לבחור בד לסוכך ?
סוכך המבוסס על יריעות מעוצבות וחזקות
יריעות אלו חזקות ועמידות בפני רוחות עזות, והן מכילות הגנה מירבית מפני רטיבות מסיבית מהגשם ועל כן הן ניתנות להצבה גם בחורף. הסיבה לכך נעוצה בציפוי הטפלון אשר פרוס על כל רחבי הבד. סוכך מסוג זה יכול להיות מוזמן בשלל צבעים ועיצובים. אנו ממליצים לבחור בצבעים הקשורים לחנות או לבית העסק להם מיועד הסוכך. אם הסוכך מיועד לביתך, חשוב להתייעץ עם מעצב פנים ואדריכל נוף על מנת שיוכלו לחוות את דעתם על עיצוב הסוכך. על סוכך זה ניתן להתקין גם מנוע אלחוטי לקיפולו וכן חיישנים אוטומטים לקיפולו בחורף קשה. 
בחירת סוכך
סוכך המבוסס על רשת לקירור והצללה בקיץ
סוכך זה יעיל בקיץ בלבד בשל חורי הרשת שנמצאים על היריעה שלו. יחד עם זאת, בקיץ הוא החבר הטוב ביותר שלכם שכן יתרונו משולש: גם מספק הצללה מפני השמש, גם מוריד את הטמפרטורה ב 10 מעלות צלזיוס בממוצע וגם מספק הגנה מפני קרינת UV. סוכך מסוג זה ניתן לקנייה אף הוא בשלל צבעים ועיצובים. המלצתנו היא להשתמש בו אך ורק אם מקום הצבתו בעל אוריינטציה של בילויי קייץ – כמו למשל כפרי נופש. 
יריעות מעוצבות וחזקות
סוכך תלת שכבתי נוקשה עם ציפוי PVC
סוכך זה, בדומה לדוגמה הראשונה, יכול להיות מותקן גם בחורף וגם בקייץ, בשל חוסנו, עמידותו וציפוי ה- PVC העוטף אותו: הוא מורכב משלוש שכבות של חומר השמשונית, הידוע בנוקשות שלו. יחד עם זאת, הסוכך אינו מכיל עיצובים אלא נמכר כשהוא צבוע בצבע אחד או שניים לכל היותר. מטרתו של סוכך זה היא לשמש פתרון הצללה מהיר ופשוט. המלצתנו היא להתקין אותו בבתי עסק מתחילים המחפשים פתרון הצללה בטוח, מהיר ופשוט, ולאחר תכנון קצר של עיצוב המקום – ניתן לשדרג לדגם מעוצב ומחוספס יותר.