כיוון פרונט: סוככים עם הצללה קדמית

מאמר זה יעשה סדר בתחום הנדון. ראשית כל, מהם סוככים על הצללה קדמית? סוככים אלו מכילים יריעת בד אנכית ליריעת הגג בחלקה הקדמי של יריעה זו. תפקידה – להגן מפני קרני השמש הקדמיות שנמצאות מול הסוכך. לאלו סוככים זה מתאים? האם ניתן להתקין ציר סגירה כמו קָסָטָה עגולה על סוכך מסוג זה? על כך יפורט במאמר שלפניכם.
רכיב ה "פרונט"
הפרונט הוא בד שמגיע בנוסף ליריעת הסוכך והוא פרוס על חלקו הקדמי של הסוכך בדומה למסך קולנוע הפרוס אנכית לבמה. מטרתו של סוכך זה היא להגן על הנמצאים תחתיו גם מקרני השמש שמופיעות ממולם ולא רק מאלו שנמצאות למעלה. בד הסוככים הללו נחשב לאיכותי ביותר שתוכלו למצוא בשוק הסוככים בשל כך שיריעתו עשויה מחומר עם אריגה צפופה מאד, עם ציפוי טפלון למניעת גשם. הבד ממנו עשוי הפרונט זהה אך מעט יוצר דק מהבד של גג היריעה. 
סוככים עם הצללה קדמית
סוככים עם הצללה קדמית וציר ה "קסטה" לקיפול עגול של הסוכך
סוככים פרונט אינם מתאימים להתקנה על מנגנון ה "קסטה", בשל כך שאם נקפל סוככי פרונט לתוך ציר הקסטה לא יהיה מקום לכל הסוכך ועלול להיגרם לו נזק. סוככים אלו מוצבים על הקיר ומחוברים באמצעות הברגה וריתוך. סוכך זה הנו סוכך זרועות המורכב על סט של זרועות מתכת אשר נמצא מתכתיו. 
 אופן פעולת מנגנון הפרונט
בד הפרונט יוצא מתוך חריץ ארוך שישנו בקצה הקדמי של סוכך זה המאפשר את יציאת הפרונט. חריץ זה הוא חלק ממנגנון משומן להוצאת הפרונט והכנסתו בשנית. פעולת מנגנון הפרונט משוכללת ביותר ומאפשרת ויסות של מידת הפרונט מהמזערית ביותר ועד הכי ארוכה, כתלות בהיקף החשיפה לשמש.
סוככים
הגנה מפני קרני שמש קדמיות
סוכך הפרונט הנו הסוכך היחיד שמגן מפני קרני השמש. ניתן להתקין פרונט גם בסוככים שהם אינם סוככי פרונט – אך חשוב לוודא שאין הגבלות על סוכך זה כמו ציר הקיפול המתכתי בשם "קסטה" שמוגבל ביכולת האחסון שלו במקרה של קיפול הסוכך. במידה ובכל זאת מעוניינים להתקין פרונט בסוכך עם מנגנון קסטה, חשוב שהוא לא יכיל שבשבת רוח לקיפול אוטומטי שכן פעולה זו תמיד תקפל את הסוכך עד סופו מה שעלול לגרום לתקלה בו עקב אי היכולת לכלול את בד הפרונט בתוך הגלילה של ציר הקסטה. 
מנגנון אלקטרוני אלחוטי בסוכך פרונט
ניתן להתקין מנגנון אלקטרוני אלחוטי. כפי שצויין בפסקה הקודמת עליו להיות נקי מכל אביזר עם חיישנים אשר שואף לקפל אוטומטית את הסוכך, בשל התקלה שעלולה להיווצר בקיפול הפרונט לתוך ציר הקיפול. במידה ותצטרכו לקפל, תוכלו לעשות זאת בצורה ידנית ולעצור את מנגנון הקיפול כאשר הוא מגיע לקצה היכן שנמצא הפרונט.