טכנולוגיות ייצור חלונות מעץ

שעומדת מאחורי עיצוב חלונות אלומיניום אשר התחילה מלפני חמישים שנה, טרם הייתה ברשותנו אלטרנטיבה נוחה ויעילה לחלונות העץ. במרבית הבתים במהלך שנות השישים של המאה הקודמת נהוג היה להבחין בדלתות וחלונות מעץ. בזמנו העץ היה החומר הזמין והזול ביותר והוא שימש עבור מסגרות ומשקופים של חלונות, אליהם הודבקה באמצעות מרק, המהווה חומר דמוי מסטיק בצבע אפור, זכוכית דקה ופשוטה.
חלונות מעץ - חסרונות
כבר אז החלו לבלוט החסרונות של חלונות מעץ. החלונות, בהיעדר תחזוקה שוטפת החלו להתעוות ולהתנפח, גרמו לבעיות איטום קשות כאשר רוחות וגשמים חלחלו מבעד למרווחים אל פנים הבית. חלונות אלומיניום כבשו את מקומם הבלתי מעורער של חלונות העץ עד שנות השמונים והתשעים. פרופילים מאלומיניום נושאים ביתרונות רבים וביניהם יכולת עמידות גבוהה מפני פגעי מזג האוויר ואטימות מצוינת וגבוהה הרבה יותר מזו שאפיינה את החלונות מעץ. אולם בתקופה זו, סדרת האלומיניום שהיו בשוק נחשבו לפשוטות עדיין.
ייצור חלונות מעץ
הוזלת טכנולוגיות הייצור
המסילות של החלונות, האטמים, מברשות האיטום והגלגלות היו עוד בחיתוליהם. העיצוב והצביעה בנוסף של פרופילי אלומיניום היו מאד מוגבלים ולמעשה חלונות אלו נחשבו עדיים למצרף בסיסי בלבד, שאמנם היה מאד נפוץ אך חסר כל השראה. השוק החל להתפתח בסוף המאה הקודמת ולצד הוזלה משמעותית בטכנולוגיות הייצור, שימוש בזכוכית מבודדת, בזיגוג עם צילונים פנימיים החלו להוות אפשרות זמינה וריאלית. טכנולוגיות ייצור פרופילי אלומיניום החלו גם הן להשתכלל לצד פיתוח שיטות מתקדמות לאיטום וצביעה.
הוזלת טכנולוגיית הייצור
כיצד המוצר השתכלל עם השנים?
כל אלו הפכו את המוצר מיוקרתי ונדיר לזמין ונפוץ בקרב הציבור הרחב. התפתחות זו אפשרה מגוון עיצובים נהדרים החל מעיצוב "חלונות בלגיים" מסוגננים וכפריים וכלה בעיצוב נקי חלק ומודרני. מגמות אלו בתקופתנו הנוכחית מתחדדות כך שניתן ליהנות מקשת רחבה יותר של סגנונות עיצוב עבור חלונות אלומיניום כמו למשל סגנון עיצוב קלאסי, בלגי, אורבאני, מינימאלי ועוד רבים. חלונות אלו הופכים בהדרגה להרבה יותר גדולים, אטומים ובאופן כללי למוצלחים וטובים הרבה יותר.