כל מה שצריך לדעת על מעקות חוץ ופנים

נרחב גם כמעקות בטיחות לגרם המדרגות בבתים עם שני מפלסים / קומות ויותר. המעקות חשובים הן להגן על דיירי הבית מפני נפילה והן לעיצוב הבית ולמראה החיצוני או הפנימי. יש מגוון רחב של מעקות לבית ולחצר וניתן להתרשם משלל העיצובים בקטלוגים של חברות מובילות באינטרנט ובאולמות התצוגה של היצרנים והמשווקים השונים.
הכל על מעקות
מעקות חוץ
בבחירת מעקות מזכוכית או מעקות מברזל לחצר או למרפסת חשוב לבחור בחומרי גלם איכותיים ועמידים לאורך זמן בפני פגעי מזג האוויר. בנוסף, כדאי לבדוק מראש האם נדרשת תחזוקה שוטפת למעקות והאם קל לנקות אותם. בעוד זכוכית קל יחסית לנקות ומעקות זכוכית כמעט ואינו דורשות תחזוקה למעט הניקיון הרי מעקות ברזל יש לתחזק מדי כמה שנים ואם גרים קרוב לים יש לבדוק האם הלחות והאוויר המלוח יגרמו לחלודה בתוך זמן קצר ומהם הפתרונות למניעת הקורוזיה. לכן, מומלץ לפנות לאנשי מקצוע ולבקש המלצה וייעוץ בבחירת המעקות לחצר, לגינה או למרפסת. אגב, יש מעקות מאלומיניום ומתכת זו נחשבת לעמידה יותר בפני גשם, אבק, שמש ישירה ושאר פגעי מזג האוויר וקל יותר לנקות ולתחזק מעקות אלומיניום. בנוסף, ניתן לרכוש מעקבות בשילוב חומרי גלם כמו זכוכית, אלומיניום, עץ וכדומה וליהנות מעיצוב ייחודי ומרשים.
עיצוב מעקות חוץ
מעקות פנים
מעקות פנים נועדו לשמור על חיי הדיירים ולמנוע נפילות והחלקות מגרם המדרגות אך הן חשובות גם להשלמת המראה העיצובי בבית. מעקות מעוצבים תורמים למראה הבית וניתן לבחור מעקות ברזל עם עבודת נפחות בהתאמה אישית או לבחור מתוך שלל עיצובים קיימים, יפים ומרשימים. כאשר יש ילדים בבית מעקות זכוכית יעניקו לרוב הגנה טובה יותר מאחר ובמעקות ברזל יש רווחים וילדים עלולים לטפס עליהם, לזחול תחתם או לשרבב את ראשם מבעד לפתחים. לכן, יש להתאים בין חומר הגלם, לעיצוב, להגנה ולבטיחות ובהתאם לבחור בסוג המעקה המתאים ביותר לבית. יש מגוון סגנונות, צבעים ועיצובים וכדאי להתייעץ ולבדוק באינטרנט לפני הסיבוב באולמות התצוגה, וכמובן להשוות מחירים.