עיצוב מדרגות לגינה

ביצעתם הגבהה של חלק מהגינה באמצעות דקים לגינה או משטח קשיח אחר. בעיצוב מדרגות לגינה חשוב לקחת בחשבון מספר שיקולים חשובים:

עיצוב מדרגות לגינה

המראה החיצוני של הגינה

האם הגינה היא על טהרת הירק או טהרת הפרחים ? בדקו את הנעשה בה והתרשמו מהצבעים שלה. על בסיס זה תוכלו לבצע בקלות עיצוב מדרגות לגינה. פשוט צלמו את הגינה, קחו עט או מכחול והתחילו לצייר מדרגות אשר נדמות כמתאימות. חשוב לרשום את שביצעתם לפרטי פרטים: המידות של המדרגות, צבע המגדרגות וצורתן החיצונית, ולשמור זאת לקראת מפגש עם מעצב. רצוי שיהיה זה מעצב פנים או אדריכל נוף, שיוכלו לייעץ לכם לגבי עיצוב מדרגות לגינה על בסיס העבודה שעשיתם: הם יוכלו לשפר את המראה של המדרגות ולחדד פרטים קטנים שיסייעו בהשבחת הגינה שלכם.

המראה החיצוני של הגינה

סוג החומר ממנו עשויות המדרגות

מדרגות לגינה יכולות להיות עשויות עץ או מתכת בדרך כלל. במידה ומדובר במדרגות עץ, חשוב להתייעץ עם מומחים או עובדים במחסני עצים. זהו חומר שעליה וקוץ בה בצדו: מצד אחד, אין ספק שכאשר מדובר בגינה, העץ הוא החומר העיצובי מספר אחת בה. הוא מתמזג עם צבעי הפריחה, וניכר כי אין מתאים ממנו. יחד עם זאת, עץ הוא חומר שללא טיפולים מתאימים נרקב כתוצאה ממזג אוויר קטלני: לחות, גשם, שמש קופחת ועוד. כתוצאה מהריקבון עלולות להופיע תולעי עץ על המדרגות ולכרסם אותן. לכן, חשוב לוודא שמדרגות העץ שאתם רוכשים עשויות מסוג עץ שנועד לספק פתרונות גינה. עצים מומלצים בתחום הם טיק וסקויה. במידה וידכם אינה משגת לקנות עצים כאלו, חשוב לוודא כי המדרגות מצופות בשכבת מגן איכותית או עברו תהליך חיזוק כימי מלאכותי.

חומרי גלם למדרגות לגינה

גובה כל מדרגה

במסגרת עיצוב מדרגות לגינה, חשוב לשים לב גם לאלמנט הגובה. פרמטר זה הוא לנוחותכם המלאה. אתם לבטח נדרשים לעלות במדרגות לפחות פעמיים ביום במהלך השגרה שלכם, ולכן אתם כבר בקיאים בגובה המועדף עליכם. חשוב לשים לב לפרמטר זה על מנת לקנות מוצר שתחושו בנוחות המרבית איתו, ולא לצאת ידי חובה אך לרכוש מדרגות גבוהות או נמוכות מדי עבורכם.