סוגי מעקות לבית

במאמר שלפניכם נסביר כיצד לרכוש מעקות לבית. סוגי מעקות לבית הנם רבים ומגוונים, אולם ניתן לומר שיש מעקות לגרמי מדרגות ויש מעקות למרפסות. אלו הם שני המיקומים להם נדרשים מעקות. כאן, נפרט מהי התקינה למעקות השונים בארץ, ומה מומלץ לרכוש עבור המדרגות והמרפסות שלכם. מומלץ להימנע מהקמת מעקה בעל קווים מקבילים לקו המעקה על מנת למנוע טיפוס עליו.
סוגי מעקות לבית
תקינת המעקות בישראל
מעקות בישראל צריכים להתנשא לגובה של 105 ס"מ לפחות מהקרקע. במידה ויש רווח בין הקרקע לתחתית המעקה, אסור לו להיות גדול יותר מ- 10 ס"מ. מעקות למדרגות יכולים להתנשא גם לגובה של 90 ס"מ בחלק של השיפוע. פירוש הדבר הוא שהגובה שבין החלק עליו דורכים במדרגה לבין פסגת המעקה באותה נקודה צריך להיות לפחות 90 ס"מ.
 מעקות בישראל
מעקות מומלצים למדרגות
סוגי מעקות לבית המשמשים את המדרגות יכולים להיות עשויים מזכוכית על בסיס אלומיניום, ברזל או נירוסטה. מעקות אלו נחשבים למעקות מעוצבים, עם התזת חול מעוטרת על פלטות הזכוכית. בנוסף, נהנים הדיירים מזכוכית בעלת שכבה כפולה להגנה מרבית. סוגים נוספים של מעקות מדרגות הם מעקות מעוצבים ומעוטרים מברזל, אשר עוצבו בעבודת נפחות מתקדמת. מעקות אלו מצויידים בחומר אל חלד ויכולים להיות מוצבים הן בחדר מדרגות של בניין והן בתוך בית פרטי דו או תלת מפלסי. סוג נוסף של מעקות, המתאים יותר לעיצובים עתיקים או כפריים, הוא מעקה עבה מעץ, הבנוי על עמודים המונחים זה במקביל לזה, כשהם אנכיים למדרגות.
המלצה למעקות איכותיים
מעקות מומלצים למרפסות
מעקות מומלצים למרפסות הנם רבים ומגוונים: ניתן לבחור במעקות שחורים העשויים אלומיניום או ברזל. הם מתאימים להצבה על גגות של בתים פרטיים, ומרפסות בהן ישנם חלונות. סוג נוסף של מעקה אשר ניתן לבחור הוא מעקה זכוכית על בסיס אלומיניום או נירוסטה. מעקה זה משמש בעיקר בניינים בבנייה חדשה. הזכוכית משתלבת היטב בתעשיית המעקות הן בתחום המדרגות והן בתחום המרפסות, מספקת הגנה מרבית וחשוב מכל – עיצוב יוצא מגדר הרגיל. התזת החול על מעקות אלו משפרת לאין ערוך את המראה העיצובי שלהם, ומאפשרת לכם ליהנות ממעקה חיצוני מעוצב ויפה שיוצג כלפי חוץ.