הגדר הטובה

תרבות זו מוכרת לציבור מהבתים המפוארים של המפורסמים האמריקאיים בהוליווד, משפחות אצולה באירופה ושל אנשי ממון בכל מקום על פני הגלובוס, המקדשים את שמירת הפרטיות בכל מצב. 
כפי שנאמר, גדר יכולה למלא מספר פונקציות בו זמנית: היא יכולה לתחום ולהפריד, לספק  הגנה לבני הבית וחיות המחמד, לשמור על הפרטיות ובו זמנית להיות מעוצבת למשעי ולהתמזג עם העיצוב הכללי של הבית. 
גדרות מעוצבות בחומרי גלם מסוגים שונים: אבן, עץ, מתכות (אלומיניום וכד'), זכוכית ואפילו משילוב של מספר חומרי גלם אלה יחד.
הגדר הטובה

התמונה באדיבות הצלם: Daniel Kudish
צעדים בסיסיים לקראת התקנת גדר:
• תקנים מקומיים - חשוב לבדוק את הקריטריונים הרלוונטיים להתקנת הגדר כך שיתאימו לרגולציות מקומיות, במידה וקיימות כאלה. כדאי לראות האם קיימות מגבלות, האם קיימות הוראות חד-משמעיות באשר לחומרים מהם עשויה הגדר, לגודלה, לגובהה ועוד. 
• חומרי גלם טבעיים - לפני שבוחרים את חומרי הגלם מהם תהיה בנויה הגדר חשוב לדעת את מידת עמידותו של החומר לאורך זמן, במיוחד כשמדובר בחומרי גלם טבעיים מין הטבע. גדרות העשויות עץ, למשל, עשויות לדרוש צביעה או איטום ויכולות לאבד את צורתן המקורית במשך הזמן. גדרות הנבנות מעץ אורן למשל, עשויות לפתח ריקבון לאחר מספר שנים, כאשר גדרות מעץ ארז יפני עשויות להחזיק מעמד 30 שנה ויצריכו טיפול מינימאלי. 
• תחזוקה מינימלית - גדרות מחומרי גלם אחרים כמו אלומיניום, פלדה, ברזל יצוק ובמבוק דורשים תחזוקה מינימלית ולכן יוכלו להיות מועדפים במידה והמטרה היא לקנות גדר שלא תצריך תחזוקה לעיתים קרובות יותר. גדרות ממתכת הן איכותיות ועמידות, אך קרוב לודאי שיהיו יקרות יותר. 
• גדר גינון - הגדר אינה חייבת להיבנות מחומרי גלם כמו עץ, ברזל יצוק או פלדה. גם גינון יכול לשמש כפתרון טוב לגדר. גדר חיה יכולה לשמש כאמצעי הגנה מפני פגעי מזג האוויר, לסמן את גבולות הנכס, להיות דקורטיבית ומעל לכל לספק פרטיות והגנה ליושבי הבית. 
התקנת גדר

התמונה באדיבות הצלם: עומרי אמסלם
• עלויות - בדרך כלל, שערים וגדרות העשויים פלסטיק זולים יותר מגדרות ושערים העשויים מתכת ועץ מלא. מבחינת מתכות, הרי שעלות גדר העשויה אלומיניום זולה יותר מפלדה. שיקולים נוספים שמשפיעים על מחיר הגדר הם גובה, אורך, הוספת אלמנטים דקורטיביים ומנגנונים מכאניים וחשמליים שדורשים התקנה. כדי לחסוך בעלויות הגידור של החצר ניתן לבחור באופציית ה- mix & match – שילוב וערבובו בין סוגי חומרי הגלם השונים, הוספת עיטורים דקורטיביים, אך לא עמוסים מדי. 
• תהליך הבנייה - דורש ידע מקצועי, כלים מיוחדים ונכונות לעבודה קשה. חלק מהתהליך כרוך בהגשת בקשה להיתר בנייה. תמיד כדאי לקבל ייעוץ מקצועי, אבל לפני הכול כדאי לבדוק את מצב הרישוי של החברה והאם היא מחזיקה בידיה את האישורים הרצויים לבניית גדר. יש לבדוק מספר הצעות מחיר ולקבל החלטה לגבי בחירת איש המקצוע בהתאם לוותק, האמינות,הידע המקצועי, חומרי הגלם המוצעים וכמובן המחיר. 
• סגנון ועיצוב - חשוב לזכור כי ניתן לשלב גם אלמנטים עיצוביים בגדר, כך שיתאימו  לסגנון הבית והסביבה. עיצוב החצר, בחירת הריהוט, הצמחייה ופרטי הנוי צריכים להתאים לאופייה של הגדר, כאשר ניתן לבחור בעיצובים קלאסיים ונקיים או כאלו שיהיו נועזים ומושכי תשומת לב.