תפתח חלון

חסכון באנרגיה 
חלונות יכולים להיות הסיבה לאובדן רב של אנרגיה. בין אם מפעילים מיזוג לקירור או בין אם מפעילים תנור לחימום חשוב שהאנרגיה המושקעת לא תלך לאיבוד בשל בידוד לא מספיק איכותי, שימוש בחומרים לא יעילים ועוד.  בשוק קיימים פתרונות איכותיים רבים הנותנים מענה לדרישה זו.

התקנה נכונה של חלונות

התקנת חלון בצורה נכונה דורשת רמה מסוימת של ידע ומיומנות טכניים. התקנה לא נכונה עלולה לגרום להידרדרות מהירה באיכות החלונות ובביצועיהם.  קיימות מספר בדיקות בסיסיות לביצוע במהלך ההתקנה לאבטחת איכות החלונות. יש לדאוג שאיש המקצוע האחראי על התקנת החלונות יבצע אותן.

תחזוקת חלונות
ניקוי ותחזוקת חלונות הן פעולות שיש לדאוג בטרם בחירתם והתקנתם לקלות הביצוע שלהן. כמעט כמו כל חלקי הבית, חלונות זקוקים לטיפול ותחזוקה שוטפים כדי לתפקד כראוי. יש לדאוג לכך שיהי קל להגיע לחלון ולנקות אותו ללא מאמצים מיותרים. בנקודה זו יש לקחת בחשבון את שיטת הניקוי הרלבנטית לסגנון החלון,  לחומרים מהם עשויות המסגרות ולזיגוג הנבחר..

בחר חלונות המשקפים את הסגנון האדריכלי של הבית שלך
עיצובי חלונות
התמונה באדיבות: Armel Istin
לכל בית סגנון אדריכלי משלו  שגורם לו  להיות ייחודי. בחירת חלונות התואמים את אסתטיקת העיצוב של הבית היא הצעד הראשון בבחירת החלונות הנכונים וכך הם פני הדברים באשר לבחירת סוג המסגרת, עיצובה והחומר ממנה היא עשויה.
בחירת חלונות המתכתבים עם עיצוב הפנים של הבית 
התכתבות פונקציונאלית של החלונות עם העיצוב הפנימי של חלל המגורים יכול לייצר חוויה שלמה בתוך הבית. בחדרי אמבטיה יש לבחור חלונות שיחדירו אור אך לא יספקו זוויות צפייה מציצנית מבחוץ, בחללים ציבוריים של הבית החלונות ישמשו כסוכן המתווך בין הנוף החיצוני ושילובו בנוף הפנימי, חלונות יותאמו לחללי הבית בהתאם לפונקציה של כל חלל וכן בהתאם לגודלו.
חלונות עיצוביים
 התמונה באדיבות: Ulysse Lemerise Bouchard
שושנת הרוחות
אין ספק שאחד המשפטים הרווחים בתיאור בית למכירה או להשכרה הוא זה המציין את מספר כיווני האוויר שלו. דרום, צפון, מזרח מערב – כל אלה יסייעו בקבלת החלטות בכל הקשור למיקום החלונות בהתאם לזריחת השמש ולשקיעתה, להגעת משבי רוח מכיוונים שונים ועוד. למיקום הגיאוגרפי של הבית תפקיד חשוב בהתאמת החלונות ובהתנהלות של בני הבית בתוך חלל המגורים לאורכו של יום.

תקציב, תקציב תקציב
חלונות חדשים מהווים בדרך כלל נתח גדול בתקציב השיפוצים או העיצוב מחדש. יש להתייחס לנקודה זו בכובד ראש ולהכניס אותה לטבלת ההוצאות יחד עם התקציב המושקע בעיצוב המטבח או חדר האמבטיה. חשיבה נכונה מבעוד צועד תאפשר בחירת חלונות עכשוויים העונים על דרישות ברמה של בטיחות, עיצוב בר קיימא, חסכון באנרגיה ועוד.

מגמות בעיצוב בחלונות
בשני האחרונות בולטות מספר מגמות בתחום עיצוב החלונות ביניהן: שימוש באנרגיה יעילה וחסכונית, עיצוב בר קיימא המתכתב עם סביבה אקולוגית ושומר על איכות הסביבה. חלונות גדולים הופכת לפופולריים  יותר, בשל הרצון לעשות שימוש רב ככל האפשר באור טבעי וכמובן שהודות לבידוד משופר, צרכנים יכולים ליהנות מאופציה של שימוש יעיל באנרגיה.
 בחירת חלונות
 התמונה באדיבות: Architects Elodie NOURRIGAT & Jacques BRION2
מגמות צבע בבחירת חלונות
מבחינת צבעים מבחינים בשתי מגמות בולטות בתחום החלונות:
חלונות בצבעים נייטרליים של לבן, צהוב וחול המדגישים את סגנון הקז'ואל בעיצוב הבית – זה של הבית לחוף הים אליו נכנסים יחפים הישר מטיול על שפת החול.
לצד מגמה זו מתפתחת מגמה הפוכה בה עולם העיצוב מתרחק מצבעים קרירים, ניטראליים ומאמץ בחום גווני טרקוטה חמים, כך שפלטת הצבעים לחלונות עדיין רכה ויחד עם זאת מתחילה להיות מתובלת.
 בחירת חלונות
 התמונה באדיבות: havearest
 אופן ספייס, אינטימיות וקסם 
שקיפות היא מילת המפתח בעולם העיצוב, בין אם מדובר בעיצוב אופנה ובין אם מדובר בעיצוב הבית. בדים, משטחים וכלים כולם שקופים. השקיפות וביטול הממדים הופכת את החללים הפתוחים לפופולריים יותר מאי פעם ויחד עם זאת גם עולה הדרישה לפרטיות בתוך חלל הביתה. חלונות בנקודה זו יכולים לתת מענה לדרישה זו גם בהיבט העיצובי וגם בהיבט הפונקציונאלי.
חלונות חכמים
חיי היומיום רוויים בגאדג'טים האמורים לשעשע וגם להקל עלינו את פעולות היומיום. תאורה, חימום וקירור, מערכות אבטחה, מכשירי חשמל למטבח וגם חלון  הופכים להיות חלק אינטגראלי מהבית החכם הנשלטים מרחוק. גם כאן מדובר בגורם שיש לחשוב עליו מבעוד מועד.